vineri, 29 ianuarie 2021

Duhul Sfânt peste orice făptură.

Promisiunea făcută de Dumnezeu prin prorocul Ioel privitor la revărsarea Duhului Sfânt, face parte din „făgăduițele Lui nespus de mari și scumpe, ca prin ele să ne facem părtași firii dumnezeiești.”(2Petru 1/4) Făgăduița are în vedere turnarea Duhului Sfânt peste orice făptură. Expresia „turnat” scoate în evidență abundența de Duh Sfânt. Dacă la botezul în apă candidații sunt scufundați în apă, în acest caz Duhul Sfânt este turnat peste cei botezați. Este ca și cum ai sta într-o cascadă iar apele s-ar revărsa peste tine. În acest mod spusele lui Ioan Botezătorul devin realitate: „El (isus) vă va boteza cu Duhul Sfânt. Doctrina penticostală ce promovează învățătura privitor la lucrarea Duhului Sfânt, nu este compatibilă cu forma în care a fost făcută făgăduința precum că de ea va beneficia orice făptură. Doctrina amintită are la bază cuvintele lui Petru în ziua „Cincizecimi”: Pocăiți-vă, și fiecare din voi să fie botezat în apă, apoi ve-ți primi darul Sfântului Duh. Aceasta presupune că persoana în cauză trebuie să se pocăiască, să se boteze, apoi va primi „darul Sfântului Duh”... Aceasta presupune ca „eu” să-mi rezolv singur problema pocăinței, după care voi primi și făgăduința Domnului... Dar ar putea cineva să se pocăiască și fără Duhul Sfânt doar prin destoinicie și putere proprie? Impsibil. Auzim mărturiile unora: „Eu m-am hotărât să-L slujesc pe Domnul datorită „fratelu Ionescu, altul datorită lui Vasilescu și altul datorită lui Diaconescu și mărturiile continuă fiind evidențiate anumite persoane. Dar nu aud ( cum ar fi normal) să se spună căci convertirea noastră se datorează Duhului Sfânt care ne-a convins că suntem păcătoși și avem nevoie de pocăință. Dacă totuși convertirea cuiva s-a făcut de un om „sămânța căzută pe piatră nu va putea să prindă rădăcină”. Regula este bine stabilită și rămâne valabilă: „Nimeni nu vine la Tatăl dacă nu este atras de Fiul.” Acum nimeni nu va putea să vină la Fiul dacă nu este atras și convins de Duhul Sfânt. Tocmai de aceea ni se spune că peste orice făptură va fi turnat Duhul Sfânt. (vers.17) Versetul următor spune că vor primi chiar și robii. Ne-am fi așteptat ca mai întâi să primească robii (credincioșii) apoi ceilalți... Dar nu. Prioritatea „0” este orice făptură (adică toată lumea) Foarte important: Cum va primi lumea Duhul Sfânt din moment ce ni se spune că ea nu-L poate primi? (Ioan 16 ) Și de ce nu-L poate primi, pentru că n-ar vrea Dumnezeu? Nu. Pentru că nu-L cunoaște - spunea Domnul Isus. Acesta fiind și motivul respingerii Mântuitorului. „El era în lume și lumea a fost făcută prin El, dar lumea nu L-a cunoscut.” (Ioan 1/10)Este dificil ca cineva să primească în casa lui un „musafir necunoscut”. Pentru că ne vrea cu gelozie pentru Sine, El se așează la ușă și bate. Dacă cineva aude glasul Lui și deschide, El promite că va intra la El și va cina cu El. Fiind în căutarea sufletelor pierdute - continuând lucrarea Mântuitorului - Duhul sfânt vine totdeauna însoșit de sabie care este Cuvântul lui Dumnezeu. O sabie mai ascuțită ca oricare altă sabie și care pătrunde atunci când este acționată. (Fapte 2/37) O primă concluzie: Cum a fost turnat Duhul Sfânt peste orice făptură? Prin Cuvântul Evangheliei care va fi propovăduit în toată lumea la orice făptură. Pentru unii le va fă de mântuire, iar pentru alții de mârturie. Acum înțelegem mai bine cuvintele Domnului Isus: „Dar când va veni El va dovedi lumea vinovată în ce privește păcatul.” Acceptând Cuvântul Evangheliei î-L accepți (primești) pe Duhul Sfânt. Respingi Evanghelia î-L respingi pe Duhul Sfânt. Tocmai de aceea Ștefan i-a mustrat pe evrei: „Voi totdeauna vă împotriviți Duhului Sfânt”. Dar dacă cineva deschide și î-L acceptă, El intră. Cuvintele auzite de Zacheu sunt valabile și pentru noi: „Astăzi mântuirea a intrat în casa ta.” Primul lucru adus de El în casa ta este lumina. „Cugetul meu luminat de Duhul Sfânt...” - spunea apostolul Pavel. (Rom. 9/1) „Odin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunt acceptate doar comentariile legate de tema afișată, cât și cele care au un limbaj creștin.